Menu

Her er programmet til årets event i livsstilsbranchen

Nu ligger programmet til TOPMØDE 2018 klar. Det byder på inspirerende talere fra ind- og udland, som alle bidrager til at sætte fokus på de udfordringer og muligheder, livsstilsbranchen står over for i den nærmeste fremtid. Der er bl.a. fokus på digitalisering, ny teknologi, retail og ledelse.

Terminalerne i Københavns Nordhavn danner rammen om Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2018. Foto: Terminalerne
Terminalerne i Københavns Nordhavn danner rammen om Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2018. Foto: Terminalerne

22. august 2018

Programmet for dette års udgave af Dansk Mode & Textil TOPMØDE ligger klar. Det byder på en række inspirerende talere fra ind- og udland, som tager fat i nogle af de mest essentielle forhold, når det handler om at skabe en værdikæde i balance både nu og i den nærmeste fremtid.

Dansk Mode & Textil har taget afsæt i de mange tilbagemeldinger fra deltagerne på sidste års TOPMØDE. Vi er derfor stolte af at kunne præsentere årets program, som du kan opleve den 10. oktober i Terminalerne i Københavns Nordhavn.

Vi starter med morgenmad og registrering fra kl. 8.30 og klokken 9.30 går den første taler på.

Program

Livsstilsbranchen 10 år efter finanskrisen, velkomst v/ Thomas Klausen, adm. direktør, Dansk Mode & Textil

Thomas gør status på branchens ve og vel ti år efter finanskrisen. Branchen er styrket, men der er også behov for at styrke sig, hvis vi skal fastholde vækst og momentum.

Mennesket er nøglen til den teknologiske revolution v/ Laila Pawlak, CEO SingularityU Nordic Laila Pawlak

Teknologien udvikler sig eksponentielt, og det har stor betydning for måden, vi driver vores virksomheder og samfund på. Ved at omfavne teknologien, vinder vi meget, men vi må ikke glemme det menneskelige aspekt. Laila Pawlak benytter al sin indsigt fra Singularity University til at sætte fremtiden i perspektiv med fokus på samspillet mellem forretning, teknologi og mennesker. Dermed sætter hun scenen for hele dagens program. 

Indlæg fra Danmarks statsminister Lars Løkke Rasmussen

An augmented reality v/ Marcus Olsson, ekspert i Virtual og Augmented Reality & SingularityU Nordic faculty

Teknologi må aldrig blive et mål i sig selv. Marcus Olsson bruger sin omfattende viden til at sætte fokus på, hvordan du ved at benytte Augmented og Virtual Reality får mulighed for at give historiefortællingen nyt liv og styrke dit brand. AR og VR giver nemlig modebranchen mulighed for at skabe engagerende brand-fortællinger og store konkurrencefordele i en hastigt voksende global konkurrence.  

Forstå den menneskelige hjerne, og få afgørende konkurrencefordele v/ Thomas Ramsøy, Ph.d. og CEO Neurons Inc. & SingularityU Nordic faculty
Thomas er en af verdens førende eksperter i neurovidenskab, og hvordan man omsætter det i et kommercielt perspektiv. Du får en guide til at styrke din forretning og kommunikation ved at forstå den menneskelige hjerne.

Rejsen med Boozt v/ Hermann Haraldsson, CEO Boozt AB.

Hermann fortæller om virksomhedens rejse, og hvad han har lært undervejs. Han giver også gode råd til, hvordan man som virksomhedsleder skal agere i en fremtid, hvor tingene går lidt hurtigt – både når virksomheden skal vokse og fastholde en position.

Skab værdi ved at differentiere din produktudvikling og produktion v/ forsker og Ph.d. Mette Terkildsen og chefkonsulent Poul-Erik Jørgensen, VIA Design

VIA’s eksperter giver et håndgribeligt indblik i hvordan nye produktionsteknologier i fremtiden kan komme til at forandre den måde vi udvikler, producerer og kommunikerer vores produkter på, og hvordan du kan omsætte det i praksis.

Indlæg ved DANICA Pension  

Kinas største retailer JD.com inviterer dig indenfor v/ Alice McInerney, business development and fashion specialist, JD.com

Verdens tredjestørste tech virksomhed, JD.com, satser benhård på livsstilsprodukter, ligesom de nu er gået ind på det europæiske  e-commerce-marked. Du får indblik i, hvordan en af verdens mest innovative virksomheder griber den proces an.

Ambitioner er nøglen til succes v/ Mette Vinther Larsen, lektor og forskningsleder & Kristian Højmark-Breiner, Ph.D. studerende på Aalborg University

Gennem seks år har forskerne fra Aalborg Universitet fulgt en række modevirksomheder for at finde ud af, hvordan man får succes i mode- og tekstilbranchen. Det løfter de sløret for i dette indlæg og bogen Ambitioner, som du får på dagen.

Next Level Award uddeling

DM&T hylder branchens vækstlag og tildeler en designer eller brand en pris, der skal være med til at flytte dem til næste niveau.

CSR – du kan ikke krybe i flyverskjul v/ Pia Odgaard, CSR chef & Jette Lindgaard, teknik- og miljøchef, DM&T.

Kravene om transparens og ansvarlighed vokser, og hvis du ikke handler i henhold til det, er din virksomheds eksistens på spil. Vi udlægger behovet for en bæredygtig omstilling og præsenterer DM&T’s værktøj til at nå målet. 

The future of fashion retail v/ Howard Saunders, Retail Futurist

Howard giver dig indsigt i retail-oplevelser, der virker gennem en livlig, bramfri visuel rejse, der forudsiger den hastigt udviklende retail-verden og de implikationer og muligheder, det medfører i din virksomheds hverdag.   

Radio 24Syvs legendariske Den Korte Radioavis slutter dagen af med at give livsstilsbranchen er gedigen svirper, hvor lattermusklerne kommer på overarbejde.

Programmet slutter kl. 16.35, hvorefter der er lejlighed til at styrke og udvide dit netværk.

I løbet af dagen er der indlagt pauser til networking og mulighed for at møde en række sponsorer, der kan hjælpe din virksomhed med at skabe en værdikæde i balance. 

Vil du ikke gå glip af årets begivenhed i livsstilsbranchen? Køb din billet, før det er for sent, via dette link. 

Error while rendering view [Stories Grid].